Diety odchudzające to doskonały sposób pozbycia się nadwagi

Oto przykłady najczęściej wykorzystywanych diet w celu trwałego efektu odchudzającego

Dieta 5: 2

Dieta 5: 2 opiera się na zasadzie znanej, jako przerywany post – gdzie dana osoba odżywia się normalnie przez pięć dni w tygodniu i zmniejsza znacznie ilość posiłków w ciągu pozostałych dwóch dni. Poza utratą wagi, fani twierdzą, że dieta 5: 2 może poprawić trwałość i funkcjonowanie mózgu oraz ochronę przed takimi stanami, jak otępienie i choroba Alzheimera.

Jednakże dowody na skuteczność diety 5: 2 są ograniczone w porównaniu z innymi technikami utraty wagi. W jednym z badań z 2010 roku stwierdzono, że kobiety korzystające z diety 5: 2 osiągnęły podobny poziom utraty wagi jak u kobiet w diecie kontrolowanych kalorii, a także były mniej narażone na choroby przewlekłe, takie jak cukrzyca typu 2. Istnieją pewne dowody na to, że model 5: 2 może pomóc zmniejszyć ryzyko wystąpienia niektórych nowotworów otyłości, takich jak rak piersi.

Plusy: Przestrzeganie schematu, aby przez dwa dni w tygodniu ograniczyć pokarmy i kalorie powoduje doskonałe osiągnięcia i jest większe prawdopodobieństwo wytrwania w ten sposób bez podjadania. Dwa dni w tygodniu w ograniczonej diecie może prowadzić do większej redukcji tkanki tłuszczowej, oporności na insulinę i innych przewlekłych chorób.

Wady: ·Dni bez ograniczeń nie oznaczają nieograniczonego ucztowania. Chociaż nie trzeba być tak surowy w odniesieniu do spożycia kalorii, należy jeszcze dokonywać zdrowych wyborów i być aktywnym fizycznie. Pomijanie posiłków może powodować zawroty głowy, rozdrażnienie, bóle głowy i utrudnić koncentrację, co może wpływać na pracę i inne codzienne zadania. Inne zgłaszane działania niepożądane to trudności ze snem i senność w ciągu dnia i odwodnienie.

Werdykt specjalistów:

5: 2 to prosty sposób na zmniejszenie spożycia kalorii. Istnieje wiele wersji tej diety, a niektóre mniej bezpieczne niż inne. Wiele badań dotyczących przerywanego postu ma charakter krótkoterminowy, dotyczy niewielkiej liczby osób. Jeśli ktoś zdecyduje się na jego podjęcie, powinien wybierać plan oparty na zdrowym, zrównoważonym odżywianiu, można wesprzeć się poradą u dietetyka. Ważne jest, aby uniknąć niedoborów odżywczych, odwodnienia i przejadania się w ciągu 5 dni.

Dowiedz się, jak wygląda skuteczne odchudzanie z głową na stronie spis.com.pl

Dieta „człowieka pierwotnego”

Dieta, znana również, jako dieta jaskiniowca, składa się z pokarmów, które kiedyś człowiek mógł upolować i złowić, czyli mięso i owoce morza. Oraz produkty, które można zebrać takie jak jaja, orzechy, nasiona, owoce, warzywa, zioła i przyprawy. Jest to reżim oparty na domniemanych nawykach żywieniowych przodków myśliwo-zbieraczy w okresie paleolitu, przed rozwojem rolnictwa około 10.000 Lat temu. Oznacza to, że nasiona zbóż, w tym pszenica, nabiał, rafinowany cukier, ziemniaki i sól są zawarte w menu. Nie ma oficjalnej „diety jaskiniowców”, ale ogólnie uważa się ją za dietę o niskiej zawartości węglowodanów, wysokobiałkową, z pewnymi zmianami w spożyciu węglowodanów i mięsa.

Zwolennicy twierdzą, że dieta to długoterminowy, zdrowy plan żywienia, który może pomóc zmniejszyć masę ciała i zmniejszyć ryzyko wystąpienia cukrzycy, choroby serca, raka i innych problemów zdrowotnych. Większość badań dotyczących „diety człowieka pierwotnego” donosi o nieco lepszy poziomie trójglicerydów, czyli pozytywnie wpływie przy chorobach serca.

Plusy: Dieta zachęca do spożywania mniej przetworzonych produktów spożywczych i większej ilości owoców i warzyw. Zmniejszenie spożycia potraw wysoko kalorycznych na pewno pomoże schudnąć. Dieta jest prosta i nie obejmuje liczenia kalorii. Niektóre plany idą według zasady „80/20”, gdzie otrzymuje się 99% korzyści z diety, jeśli się do niej uda przyzwyczaić. Ta elastyczność może sprawić, że dieta będzie łatwiejsza do wytrzymania, więc istnieją większe szanse na sukces.

Wady: ·Nie ma dokładnych danych o diecie przodków z epoki kamiennej, więc dieta jest w dużej mierze oparta na domysłach, a oświadczenia zdrowotne nie zawierają dowodów naukowych. Większość wersji diety zachęca do dużych ilości mięsa, co jest sprzeczne z aktualnymi poradami zdrowotnymi dotyczącymi spożycia mięsa. Wiele wersji zakazuje produktów mleczarskich, które stanowią część zdrowej, zrównoważonej diety. Podobnie jak wszystkie diety wysokobiałkowe, odżywianie może być drogie, w zależności od wyboru mięsa. Nie da się przejść tej diety bez jedzenia mięsa, owoców morza lub jaj, więc nie jest to dla wegetarian!

Werdykt specjalistów

Większość wersji „diety człowieka pierwotnego” wyklucza grupy produktów spożywczych, zwiększające potencjalne braki w odżywianiu, jeśli nie zostaną wykonane dokładne substytucje, a suplementy diety mogą być konieczne. Dieta ma pewne pozytywne aspekty, więc dostosowana wersja, która nie zakazuje żadnych grup żywnościowych – takich jak wędlina, nabiał i rośliny strączkowe – byłaby lepszym wyborem. Dieta nie ma różnorodności, więc istnieje ryzyko, że szybko się znudzi. Jest to dieta dla wytrwałych i rozsądnych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *